loading...
آخرین اخبار دنیای تکنولوژی
پیام مدیر
دوستان این سایت برای مطلع کردن شما عزیزان به آخرین اخبار دنیای وب و تکنولوژی و همچنین برای دانلود آخرین ورژن نرم افزار های کاربردی طراحی شده.مارو با نظراتتون همراهی کنید.
آخرین ارسال های انجمن
مهران بازدید : 154 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (2)

 

شرکت اچ پی از عرضه پلت فرم جدیدی در زمینه مدیریت خدمات آی تی خبر داده که مبتنی بر فناوری پردازش ابری است.
 
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت eweek، شرکت اچ پی پلت فرم جدیدی به نام Service Anywhere روانه بازار کرده است که با برخی از فناوری‌های ساخت این شرکت مثل پایگاه داده مدیریت پیکره بندی‌های جهانی (UCMDB) یکپارچه شده است. این پلت فرم تحت فناوری‌هایی است که نرم‌افزار را به صورت خدمات (SaaS) ارائه می‌کند. 

براساس این گزارش، کاربران به کمک این پلت فرم می‌توانند رویدادهای مختلفی را که در دنیای آی تی می‌گذرد مدیریت کنند و دسترسی همیشگی مشتریانشان به خدمات و محصولات خود را تضمین کنند. 
یکی از ویژگی‌های این پلت فرم این است که با ابزارهای مربوط به شبکه‌های اجتماعی یکپارچه شده و کسب و کارهای کاربر را در فرایند حل مشکلات آی تی یاری می‌کند.

پاول مولر، معاون بخش بازاریابی شرکت اچ پی درباره این پلت فرم گفته است: این پلت فرم کار پیکره بندی خود را بدون استفاده از کد انجام می‌دهد و این ویژگی باعث سهولت و افزایش سادگی استفاده از آن خواهد شد. 

شرکت اچ پی برای این پلت فرم تمهیدات امنیتی خاصی مثل فایروال‌ها، روتر‌ها، فهرست‌های کنترل دسترسی و غیره نیز در نظر گرفته است. 

برای دسترسی به این پلت فرم از طریق فناوری‌های شبکه‌ای نیز از شیوه احراز هویت دو عاملی استفاده شده است.
این شرکت برای شرایط و بحران‌های پیش‌بینی ناپذیر نیز تمهیدات خاصی اندیشیده است.

راهکار شرکت اچ پی برای بازیابی اطلاعات در صورت بروز هرگونه فاجعه‌ای این است که داده‌های کسب و کارهای کاربر را بر روی یک پایگاه جایگزین نیز ذخیره می‌کند تا در صورت بروز هرگونه سانحه‌ای کار بازیابی اطلاعات را آسان‌تر کند. 

اچ پی این پلت فرم را به دو صورت عرضه خواهد کرد. کاربرانی که می‌خواهند از آن فقط برای مقاصد خاص و تعریف شده‌ای استفاده کنند می‌توانند با پرداخت ۸۹ دلار حق اشتراک ماهیانه از این پلت فرم استفاده کنند.
اما کسب و کارهایی که برای استفاده از آن مقاصد مختلفی را مد نظر دارند و قرار است چندین کاربر همزمان از آن استفاده کنند باید ماهیانه ۱۷۸ دلار بپردازند.

مهران بازدید : 98 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

آمادگی گوگل برای شرکت در نشست ملی یمن

 

شرکت آمریکایی گوگل آمادگی خود را برای پشتیبانی از کنفرانس گفت‌وگوی ملی در یمن اعلام کرد. 

این نشست قرار است چند ماه دیگر در کشور آشوب‌زده یمن برگزار شود. 

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری امارات، آقای صالح الصیادی یکی از اعضای کمیته فنی آماده‌سازی این نشست، گفت گوگل با ارسال یک نامه رسمی، تمایل خود را برای مشارکت در این کنفرانس و پشتیبانی از آن اعلام نموده است. 

الصیادی مشخص نکرد که گوگل به چه شیوه‌هایی می‌تواند در این کنفرانس حضوری موثر داشته باشد ولی خاطرنشان کرد که این شرکت معمولاً با ثبت اسامی یا نمادهای مربوط به شخصیت‌ها و رویدادهای ممتاز جهانی در صفحه اصلی خود، این وقایع را گرامی می‌دارد. 

وی افزود این بزرگداشت‌ها اغلب در کشوری که آن رویداد در آنجا اتفاق می‌افتد، صورت می‌پذیرد.

مهران بازدید : 107 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

به گزارش ایتنا به نقل از اپل اینسایدر، دیتاسنتر تازه اپل در ایالت اورگان آمریکا و در شهر Prineville در مرکز این ایالت احداث می‌شود. 

ساخت این دیتاسنتر تاکنون برای اپل ۶۸ میلیون دلار هزینه در بر داشته و قرار است ۳۳۸ هزار مشتری مختلف این شرکت را تحت پوشش خود قرار دهد. اپل برای دسترسی به این دیتاسنتر حتی دست به طراحی راه‌های دسترسی اختصاصی نیز زده است. 

در حال حاضر بزرگ ترین دیتاسنتر اپل در Maiden در ایالت کارولینای شمالی واقع است، اما دیتاسنتر جدید از آن بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر خواهد بود.
 
 محل احداث دیتاسنتر جدید اپل با مخالفت شدید گروه‌های مدافع محیط زیست واجه شده است. 

آنان می‌گویند اپل برای اداره و تامین انرژی این دیتاسنترها میزان مصرف منابع انرژی غیرتجدیدشونده را به شدت افزایش می‌دهد و با این کار مشکلات جدی زیست محیطی به وجود می‌آورد. 

در مقابل اپل این ادعاها را رد کرده و می‌گوید برای تامین برق دیتاسنتر تازه خود از نیروی باد و انرژی خورشید بهره خواهد گرفت. 

مهران بازدید : 111 چهارشنبه 03 آبان 1391 نظرات (0)

اپل به قول خود عمل کرد/ آی‌پد مینی از راه رسید

 

اپل به قولی که داده بود عمل کرد و روز ۲۳ اکتبر از نسخه کوچکتر آی‌پد خود رونمایی کرد. 

اما آنچه پس از رونمایی از این محصول خیلی‌ها را دلخور کرد، قیمت بالایی بود که اپل برای این محصول پیشنهاد کرده بود. 

بر اساس گزارش ایتنا از تلگراف، از آنجایی که اپل به منظور رقابت با تبلت‌های پرطرفدار کوچکی چون کیندل فایر آمازون و نکسوس ۷ گوگل دست به کوچکتر کردن آی‌پد زده بود، کسی فکرش را نمی‌کرد قیمت پایه این محصول از ۲۶۹ پوند آغاز شود. 

این قیمت مربوط به مدلی از آی‌پد مینی می‌شود که ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد و تنها راه‌ ارتباطی آن با دنیای خارج هم Wi Fi است. 

در مقابل نکسوس ۷ گوگل با داشتن همین قابلیت‌ها قیمتی حدود ۲۱۰ پوند دارد و کیندل فایر آمازون با قیمت ۱۵۹ پوند عرضه می‌شود. 

محصول جدید اپل با داشتن یک صفحه نمایش ۷.۹ اینچی تمام اصول و قواعد بنیانگذار قید این شرکت یعنی استیو جابز را زیر پا می‌گذارد.
چرا که جابز اصولا با این اندازه از صفحه نمایش به شدت مخالف بود و اعتقاد داشت نرم‌افزارها و امکانات مختلف در این ابعاد از صفحه نمایش محدودتر شده و کاربران را آزار می‌دهند. 

این محصول ۳۰۹ گرم وزن دارد که نسبت به مدل قدیمی‌تر که بیش از ۶۰۰ گرم سنگینی دارد خیلی سبک‌تر شده است. 

مهران بازدید : 65 چهارشنبه 03 آبان 1391 نظرات (0)

سامسونگ و گوگل وارد رقابت تبلتی می‌شوند

 

درست همان روزی که مایکروسافت خبر عرضه ویندوز فون ۸ را در سانفرانسیسکو منتشر کرد، گوگل هم در نیویورک اعلام کرد که قصد دارد به زودی گوشی نکسوس با همه قابلیت‌های نکسوس۷ به علاوه امکانات 3G را معرفی کند. 


به گزارش ایتنا از تلگراف، در این میان هیجان انگیزترین محصولی که در روزهای اخیر خبر عرضه آن منتشر شد، تبلت ۱۰ اینچی سامسونگ است که با نام "مانتا" معرفی می‌شود. 

این تبلت از نسخه به روز شده آندروید گوگل بهره می‌برد و به گفته کارشناسان صفحه نمایش آن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. 

شرکت ال جی هم Nexus ۴ را با دارای یک پردازنده ۴ هسته‌ای ۱.۵ هرتزی و صفحه نمایش ۴.۷ اینپی و ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی معرفی کرد.

مهران بازدید : 53 چهارشنبه 03 آبان 1391 نظرات (0)

سوددهی یاهو

 

شرکت یاهو گزارش مالی خود در سه ماهه سوم سال جاری را منتشر کرد. 

آمار و ارقام این گزارش از پیشرفت مالی این شرکت اینترنتی بیش از آنچه که تحلیلگران بازار انتظار داشته‌اند، حکایت دارد. 

شاید این امر را بتوان به عملکرد موفق مدیر جدید یاهو نسبت داد. 

ماریسا مایر ۳۷ ساله پس از سال‌ها کار و تحقیق در گوگل، چند ماه پیش به یاهو پیوست و سکان این شرکت را به دست گرفت. 

به گزارش ایتنا به نقل از عالم التقنیه، سود ناخالص یاهو در این دوره زمانی بالغ بر ۱۷۷ میلیون دلار بوده که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۱۷۵ میلیون دلار گزارش شده است. 

بر ارزش هر سهم یاهو نیز ۳۵ سنت افزوده شده است. 

این در حالی است که تحلیلگران این رقم را فقط ۲۵ سنت پیش‌بینی کرده بودند. 

سود یاهو از فروش سهام شرکت چینی علی‌بابا به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار، در ۱۷۷ میلیون دلار مزبور محاسبه و درج نشده است.

مهران بازدید : 79 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

دوسوم کاربران خطرات امنیتی را نادیده می‌گیرند

 

مرکز تحقیقاتی O+K Research در بررسی جدید نشان داد حدود دوسوم کاربران معمولی رایانه‌ای تاکنون حتی یک‌بار هم نام Stuxnet، Duqu و Zeus که خطرناک‌ترین تهدیدات آنلاین محسوب می‌شوند را نشنیده‌اند.

در این میان گفته می‌شود که ۲۸ درصد کاربران فقط نام این سه بوت‌نت مخرب را شنیده‌اند و اطلاعات بسیار کمی در مورد آنها دارند.

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از سایت itp، مرکز O+K برای دریافت این نتایج نظرسنجی جامعی را در ۲۵ کشور جهان انجام داد.

افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند همچنین هیچ اطلاعاتی در مورد مفهوم روز-صفر (Zerrro-Day) و خطرناک‌ترین بوت‌نت‌ها نداشتند.

گزارش نهایی این مرکز نشان داد ۸.۵ درصد کاربران بر این باورند که رایانه شخصی آن‌ها نسبت به آنچه که روی آن نصب شده است به هیچ ابزار امنیتی مکمل نیاز ندارد و در این میان حدود نیمی از افراد هم گفتند که اطلاعات آنها تقریبا ایمن است.

در بخش ابزار‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی همراه ۱۶ درصد از صاحبان رایانه‌های لوحی و ۱۵ درصد صاحبان گوشی‌های هوشمند مدرن توضیح دادند که مطمئن هستند دستگاه الکترونیکی آنها در معرض هیچ خطری نیست.

این مطالعه نشان داد کمتر از نیمی از کاربران موبایلی بر این باورند که دستگاه‌های الکترونیکی آنها کم و بیش ایمن‌سازی شده‌اند که البته این افراد از وجود نرم‌افزارهای امنیتی برای تقویت امنیت دستگاه الکترونیکی همراه خود مطلع بوده‌اند. 

مهران بازدید : 64 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

 

خرین نسخه اپلیکیشن SmartStart وایپر به دارندگان آی فون 4S یا 5 که از iOS 6 بهره می برند اجازه می دهد بدون دخالت دست وسیله نقلیه خود را خاموش و روشن کنند.

اپلیکیشن آب و هوای آی فون به راحتی به شما می گوید هوای محیط چند درجه است. شاید بعد از این به یک رانندگی دلنشین در میان خیابان های شهر فکر کنید پس فقط کافی است بگویید: سیری، ماشین مرا روشن کن!
آخرین نسخه اپلیکیشن SmartStart وایپر به دارندگان آی فون 4S یا 5 که از iOS 6 بهره می برند اجازه می دهد بدون دخالت دست وسیله نقلیه خود را خاموش و روشن کنند.
از وقتی که اپل نسخه کامل iOS 6 را عرضه کرده است تا کنون وعده وعید های سیری به خوبی محقق نشده بود اما وایپر اولین کمپانی تولید کننده لوازم جانبی خودرو است که کنترل صوتی سیری را برای نسل جدید SmartStartاش به خدمت گرفته است.
عملکرد این اپلیکیشن واقعا شبیه شعبده بازی است. و به راننده اجازه می دهد حتی بدون لمس کردن گوشی اش ، 3 کار را انجام دهد.
[سیری (Siri) یک دستیار شخصی هوشمند و راهنمای دانا است که به عنوان یک اپلیکیشن برای آی‌اواس اپل کار می‌کند. این اپلیکیشن از رابط کاربری به زبان طبیعی برای پاسخ دادن به سوالات و ایجاد توصیه‌های کاربر استفاده می‌کند. انجام این کارها به وسیله ارسال درخواست‌ها به یک مجموعه از خدمات وب صورت می‌گیرد.
مهران بازدید : 63 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

عرضه نسخه جدید ویندوز از سوی مایکروسافت همیشه رویداد مهمی برای کسب و کار‌ها محسوب می‌شد، اما این بار به نظر می‌رسد عرضه نسخه جدید این سیستم عامل شور و شوق چندانی در میان این گروه از کاربران ایجاد نکرده است. 

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از رویترز، در حالی که چند روز دیگر به عرضه رسمی ویندوز ۸ از سوی مایکروسافت باقی مانده است، به نظر می‌رسد این رویداد توجه چندانی از سوی کسب و کار‌ها و شرکت‌ها وسازمان‌های تجاری به خود جلب نکرده است.
بعضی از کار‌شناسان آی تی حتی گفته‌اند ممکن است بسیاری از کسب و کار‌ها هیچ‌گاه از این سیستم عامل استفاده نکنند. 

علیرغم اینکه ویندوز ۸ ممکن است برای بسیاری از کاربران قابلیت‌های تازه‌ای مثل پشتیبانی از فناوری صفحه لمسی، رابط کاربری جذاب و غیره به همراه داشته باشد، اما بسیاری از کسب و کار‌ها گفته‌اند هنوز دلیل قانع کننده‌ای برای استفاده از ویندوز ۸ و کنار گذاشتن نسخه‌های ایکس پی و ۷ این سیستم عامل پیدا نکرده‌اند. 

دوگ جانسون، مسئول بخش مدیریت مخاطره در انجمن بانکداران آمریکا که اعضای آن جزو بزرگ‌ترین خریداران فناوری‌های دنیای آی تی محسوب می‌شوند، در این باره به رویترز گفته است: واقعیت این است که ویندوز ۸ یک پلت فرم مصرف کننده- محور است و نه یک پلت فرم کسب و کار- محور. بنابر این رویدادی نیست که بتواند در این بزنگاه زمانی از نظر کسب و کار‌ها واجد اهمیت باشد. به نظر من ویندوز ۸ هیچ قابلیت جدیدی برای کسب و کار‌ها به همراه ندارد.

البته رون مارکزیچ، رئیس گروه شرکت‌ها و شرکای حامی مایکروسافت نیز در این باره گفته است: مرز بین مصرف کنندگان عادی و کسب و کار‌ها چندان واضح نیست. کسب و کارهای مشتری بدین دلیل به سراغ ویندوز ۸ خواهند رفت که نمی‌خواهند خود را فقط به محدوده بین رایانه‌های شخصی و رایانه‌های لوحی محدود کنند.

رویترز در ادامه گزارش خود به مواردی استناد کرده که نشان از بی‌توجهی کسب و کار‌ها به عرضه ویندوز ۸ دارد.
این خبرگزاری به شرکت خودروسازی ولکزواگن اشاره کرده و نوشته این شرکت که سال گذشته سیستم عامل حدود ۶۰۰ هزار دستگاه از رایانه‌های خود را به ویندوز ۷ ارتقا داده، اعلام کرده در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استفاده از ویندوز ۸ ندارد. 

یکی از تحلیلگران موسسه پژوهشی گارتنر نیز به رویترز گفته است: به باور ما ۹۰ درصد از سازمان‌های بزرگ در سطح گسترده‌ای از ویندوز ۸ استفاده نخواهند کرد. پیش بینی می‌کنیم ویندوز ۸ در اوج موفقیت خود مورد استفاده حداکثر ۲۰ درصد از سازمان‌ها قرار گیرد. 

البته رویترز در پایان گزارش خود نتیجه گرفته عدم استقبال کسب و کار‌ها از ویندوز ۸ مشکل چندان بزرگی برای مایکروسافت نخواهد بود، چون این شرکت در هر حالت حدود ۴۰ درصد از درآمد خود را از قرادادهای چند ساله‌ای که برای فروش محصولاتش با شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌بندد، به دست می‌آورد و چندان مهم نیست که این سازمان‌ها از کدام یک از نسخه‌های این محصولات استفاده می‌کنند. 

رویترز همچنین گفته سیستم عامل ویندوز اهمیت مالی چندانی برای مایکروسافت ندارد، چون موفقیت مایکروسافت در بازار کسب و کار‌ها بیشتر به فروش مجموعه نرم‌افزاری آفیس بستگی دارد تا سیستم عامل ویندوز.

مهران بازدید : 63 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

 

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که به خریداران کنونی نرم‌افزارهای آفیس ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ یک نسخه رایگان آفیس ۲۰۱۳ خواهد داد. 


به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت مایکروسافت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که اگر فردی اکنون به خرید نرم‌‌فزار آفیس ۲۰۱۰ و یا ۲۰۱۱ اقدام کند هنگام آغاز فروش نرم‌افزار آفیس ۲۰۱۳ یک نسخه رایگان از این نرم‌افزار را دریافت خواهد کرد. 

مایکروسافت که روز جمعه از نرم‌افزار آفیس ۲۰۱۳ خود رونمایی کرده عنوان کرد که نسخه رایگان آفیس ۲۰۱۳ به افرادی تعلق می‌گیرد که از روز ۱۹ اکتبر ۲۰۱۲ تا ۳۰ آوریل ۲۰۱۳ اقدام به خرید آفیس ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۱ کنند. 

بر این اساس وقتی شما نسخه ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۱ آفیس را خریداری و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید صفحه‌ای باز می‌شود که به واسطه آن می‌توانید ایمیلی به مایکروسافت بزنید.
مایکروسافت نیز هنگام آغاز فروش آفیس ۲۰۱۳ شما را در جریان قرار داده و این امکان را به شما خواهد داد تا نسخه رایگان آفیس ۲۰۱۳ را دانلود و نصب کنید. 

به گزارش سایت خبری Cnet، با توجه به نسخه‌ای از آفیس ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۱ که اکنون خریداری می‌کنید مایکروسافت به هنگام آغاز فروش آفیس ۲۰۱۳ نیز به شما این امکان را می‌دهد تا بین ورژن‌های مختلف آن انتخاب کنید. 

مایکروسافت هنوز تاریخ دقیق آغاز فروش آفیس ۲۰۱۳ را اعلام نکرده است اما گفته می‌شود که این نرم‌‌افزار اوایل سال آینده میلادی روانه بازار خواهد شد. 

مهران بازدید : 62 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

بنیانگذار مایکروسافت معتقد است که سیستم عامل جدید این شرکت عالی است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، بیل گیتس، بنیانگذار و رییس شرکت مایکروسافت با تائید سخنان استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت درباره اینکه ویندوز ۸ یک محصول بسیار حیاتی است، گفت: مردم از تلاشی که شرکت مایکروسافت برای تولید این محصول به کار گرفته است شگفت‌زده خواهند شد.

وی تصریح کرد: سیستم عامل ویندوز ۸ برای کامپیوترهای شخصی اهمیت بالایی خواهد داشت و این زمان مهمی برای ماست.

گیتس در ادامه اظهارات خود افزود: من بدون وقفه از تبلت جدید مایکروسافت با نام Surface استفاده کرده‌ام و می‌توانم بگویم که این تبلت فوق‌العاده است.

به گزارش سایت خبری Cnet، بنیانگذار مایکروسافت در همین حال گفت که سیستم عامل‌های ویندوز برای کامپیوترها و تبلت‌ها و ویندوز فون بالاخره روزی با یکدیگر ادغام خواهند شد.

وی در این خصوص تشریح کرد: ما اشتراکات زیادی بین ویندوز ۸ و ویندوز فون ۵ داریم و به تدریج و با گذر زمان این دو در قالب یک پلت‌فرم ادغام خواهند شد.

مهران بازدید : 64 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

 

آی‌پد مینی تاثیر مخربی بر بازار رایانه‌های شخصی خواهد گذاشت. 

به گزارش ایتنا از ایسنا، مارک مسکوویتز، تحلیلگر موسسه جی‌پی مورگان اعلام کرد که ورود تبلت آی‌پد مینی به بازار می‌تواند بر بازار رایانه‌های شخصی تاثیر منفی بگذارد. 

وی تصریح کرد: این تبلت جدید باعث کاهش فروش رایانه‌های شخصی خواهد شد و بسیاری از مشتریانی که قیمت برایشان اهمیت بالایی دارد به سمت این تبلت جدید و کوچک سوق پیدا خواهند کرد. 

این تحلیلگر همچنین عنوان کرد: در همین حال افرادی که به دنبال دستگاهی برای مطالعه محتواهای الکترونیکی هستند نیز به این دستگاه تمایل نشان خواهند داد. 

وی افزود: با توجه به بحران اقتصادی در جهان و بی‌ثباتی در اقتصاد کشورها ما فکر می‌کنیم که مشتریان زیادی به دلیل قیمت پائین تبلت آی‌پد مینی به سمت این تبلت جذب خواهند شد. 

به گزارش سایت خبری Cnet، شرکت اپل امروز سه‌شنبه از نمایندگان رسانه‌ها برای حضور در یک کنفرانس خبری دعوت به عمل آورده و این در حالی است که از مدت‌ها پیش شایعه شده است که اپل امروز از تبلت آی‌پد مینی خود رونمایی خواهد کرد. 

مهران بازدید : 59 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

به غذایی که می‌خورید اینترنتی امتیاز بدهید!

 

امروزه اینترنت نه فقط به عنوان یک ابزار دسترسی به اطلاعات و روشی برای رفع نیازهای علمی تلقی می‌شود، بلکه مسلماً یکی از کارکردهای مهم آن، جنبه تفنن و سرگرم‌کنندگی آن است. 

شاید از همین روست که به تازگی سایتی برای امتیاز دادن به کیفیت و رنگ و بوی غذاهایی که در خطوط هوایی سرو می‌شود، به راه افتاده است. 

اصولاً یکی از دغدغه‌های اصلی کسانی که دائماً با هواپیما در حال سفرند، خوردن غذاهایی است که در هواپیما به آنها داده می‌شود. 

گفته می‌شود برخی خطوط هوایی معتبر، غذاهایی با کیفیت پایین و با مواد اولیه کهنه به مردم ارائه می‌کنند. 

اگر چنین است و اگر شما تجربه‌ای از این دست دارید، به راحتی می‌توانید با مراجعه به سایت airlinemeals.net و آپلود عکس غذای نامطبوعی که به شما داده‌اند، از خطوط هوایی میزبان انتقاد کنید! 

به گزارش ایتنا از مرواهاست، این سایت قابلیت جست‌وجو نیز دارد و افراد می‌توانند بر اساس نوع غذا و نام خط هوایی در آن دست به جست‌وجو بزنند. 

البته در این سایت آن دسته از خطوط هوایی که باکیفیت ترین و خوشمزه‌ترین غذاها را به مسافران ارائه می‌کنند نیز مشخص شده است. 

مهران بازدید : 69 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

ک نهاد آمریکایی برای ادامه فعالیت‌های خود با شرکت اپل برای در اختیار گرفتن تلفن‌های همراه آیفون ۵ قرارداد می‌بندد. 


به گزارش ایتنا از ایسنا، آژانس مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE) اعلام کرده است که به زودی به همکاری خود با شرکا ریسرچ این موشن (RIM) به عنوان تولیدکننده تلفن‌های همراه بلک‌بری خاتمه خواهد داد و همکاری جدیدی با شرکت اپل آغاز خواهد کرد. 

این آژانس تصریح کرد که قصد دارد تا برای ۱۷ هزار و ۶۰۰ کارمند خود تلفن‌های همراه هوشمند آیفون خریداری کند و این اقدام هزینه‌ای بالغ بر دو میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به همراه خواهد داشت. 

این نهاد آمریکایی گفته است که به مدت هشت سال به تلفن‌های همراه بلک‌بری اعتماد کرده است اما تکنولوژی بلک‌بری دیگر نمی‌تواند جوابگوی نیازهای این نهاد باشد. 

به گزارش رویترز، آژانس مهاجرت و گمرک آمریکا همچنین اعلام کرد که سیستم عامل جدید iOS 6 شرکت اپل را مورد بررسی قرار داده و بر اساس امنیت بالای این سیستم عامل تصمیم به استفاده از آیفون گرفته است. 

این آژانس تاکید کرد که تلفن‌های همراه هوشمند آیفون توسط تمامی پرسنل این نهاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مهران بازدید : 53 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

لپ‌تاپ ارزان قیمت گوگل

 

گوگل لپ‌تاپ باریک خود را به قیمت ۲۵۰ دلار عرضه نمود. 


به گزارش ایتنا به نقل از سی‌ان‌ان، این لپ‌تاپ که با مشارکت سامسونگ ساخته شده و «سامسونگ نیو کروم بوک» نام دارد، مدل جدید «سامسونگ کروم بوک ۵» است که ماه می گذشته به قیمت ۴۵۰ دلار رونمایی شد. 

این لپ‌تاپ دارای حافظه ۲ گیگابایت، پردازشگر اکسینوس سامسونگ و صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی به دقت ۱۳۶۶ در ۷۶۸ می‌باشد. 

بنا به گفته گوگل، این مدل دارای خروجی HDMI، DVD و پورت VGA بوده و قادر است به انواع نمایشگرها متصل شود. 

این لپ‌تاپ ارزان قیمت و باریک، فقط ۱.۱۳ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن نیز ۲.۰۳ سانتی‌متر گزارش شده است. 

در حال حاضر پیش خرید «سامسونگ نیو کروم بوک» از طریق اینترنت امکان‌پذیر است.

مهران بازدید : 63 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

متقاضیان  گالکسی نوت 2 صف کشیدند!

 

گوشی گالکسی نوت ۲ که به تازگی و توسط سامسونگ معرفی شده است، بعد از حضور در خاورمیانه، در ایران نیز برای اولین بار توسط شرکت پارس سامتل عرضه می‌شود.

این گوشی که ضخامتش ۹ و چهاردهم میلیمتر است یکی از باریک‌ترین گوشی های جهان محسوب می‌شود و در ابعاد۱۵۱ در ۸۰ میلیمتر و با وزن ۱۸۳ گرم ساخته شده است.
نوت ۲ هر چند که از همه گوشی‌های اندروییدی بزرگ تر است و از آن به عنوان تلفن همراهی مابین تبلت و گوشی نام برده می‌شود، اما به راحتی در دست قرار می‌گیرد.

Galaxy Note II دارای ویژگی‌های منحصربفردی در زمینه تولید محتوا و انجام کارهای خلاقانه است چرا که این محصول به ایده‌های شما جان می‌دهد و کمک می‌کند تا این ایده ها را به آسانی و تنها با یک کلیک با همه به اشتراک بگذارید.

Galaxy Note II دارای صفحه‌ای ۵.۵ اینچی از نوع HD Super AMOLED با نسبت ابعاد ۱۶ به ۹ است که تصاویر را با جزئیات و کیفیتی بالا به نمایش در می‌آورد.
این صفحه‌نمایش برای تماشای ویدئوهای HD ایده‌آل خواهد بود و به خواناتر شدن نوشته‌ها کمک خواهد کرد.

به گزارش ایتنا عرضه این گوشی که با گارانتی پارس سامتل از ساعت ۱۱ روز شنبه ۲۹ مهرماه در تهران، مشهد و یزد آغاز شد با استقبال زیادی از سوی علاقه‌مندان روبرو شد.
فروش این گوشی که در تهران برای اولین بار توسط صوت و تصویر کامران در خیابان جمهوری نرسیده به حافظ، نبش کوچه لاله صورت گرفت، با تشکیل صف خریداران روبرو شد.


در این صف طولانی بیش از ۲۰۰ نفر متقاضی ایستاده بودند.
سامسونگ پیش از این گفته بود به اولین خریداران این گوشی یک گوشی هوشمند به عنوان هدیه اهدا خواهد کرد.
همچنین گفته می‌شود تمامی افرادی که برای خرید این گوشی مراجعه کرده‌اند هدایای ویژه‌ای از سوی سامسونگ دریافت کرده‌اند به این ترتیب که ارزش هدیه هر کدام از خریداران با توجه به نوبت آنها در صف با یکدیگر متفاوت بود.

Galaxy Note II از توان پردازشی بالایی برخوردار است.
این محصول به پردازنده‌ای چهار هسته‌ای با فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتز و حافظه رم ۲ گیگابایتی مجهز است و مالتی‌تسکینگ آسان‌تر، تغییر سریع‌تر محتوای صفحه‌نمایش و عملکرد بهتر مرورگر وب را برای کاربر به همراه می‌آورد.
این تلفن هوشمند به سیستم‌عامل آندروید ۴.۱ (یا Jelly Bean) مجهز است و قابلیت‌های گرافیکی بهتری دارد.
Galaxy Note II در سه مدل با حافظه‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی از کارت‌های micro SD به بازار عرضه می‌شود.

دوربین این گوشی ۸ مگاپیکسلی و با قابلیت ضبط فیلم با کیفیت Full HD است که دارای یک فلش LED نیز می‌باشد.
دوربین دوم یا مکالمه هم ۱.۹ مگاپیکسلی است.

سامسونگ در این مدل نیز مانند Galaxy S III از حسگر RGB استفاده کرده که قادر به پیدا کردن طیف کامل نور محیط است و فقط کانال سبز آن را تشخیص نمی‌دهد. بدین ترتیب کارایی آن زیر انواع نورهای مصنوعی ارتقاء می‌یابد.
همچنین این گوشی با لمس قاب پشت گوشی امکان به اشتراک گذاشتن انواع Media از طریق فناوری NFC را فراهم می‌کند.
امکان اشتراک با سایر دستگاه های NFC نیز وجود دارد.

مهران بازدید : 59 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش سالانه شرکت سی.آر.ان درباره فروشندگان و عرضه کنندگان راهکارهای هوشمندی تجاری نشان می‌دهد مایکروسافت توانسته در این بازار بر رقبایی مثل اوراکل و آی بی‌ام پیشی بگیرد. 



به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، شرکت سی.آر.ان (CRN) که گزارش‌های سالانه‌ای از وضعیت بازار محصولات و راهکارهای هوشمندی تجاری ارائه می‌دهد، اعلام کرده راهکارهای مایکروسافت در این حوزه از نظر کیفیت و یکپارچگی با دیگر محصولات و راهکارهای نرم‌افزاری، جایگاه بهتری دارد. 

این شرکت که بر مبنای شش معیار درباره راهکارهای هوشمندی تجاری شرکت‌های مختلف قضاوت می‌کند، اعلام کرده شرکت مایکروسافت در این رتبه بندی توانسته هفت امتیاز بیشتر از آی بی‌ام و اوراکل کسب کند. 

یکی از تحلیلگران مایکروسافت درباره موفقیت این شرکت در کسب بر‌ترین جایگاه بازار راهکارهای هوشمندی تجاری گفته است: بسیاری از کسب‌وکار‌ها از نرم‌افزارهای اکسل و شیرپوئینت استفاده می‌کنند، و این نرم‌افزار‌ها به یکی از اولویت بسیار مهم مشتریان و شرکای مایکروسافت تبدیل شده است. به همین خاطر مایکروسافت در مقایسه با دیگر رقبای این بازار تمایل بیشتری دارد که نر‌م‌افزارهای آفیس و شیرپوئینت را با راهکارهای هوشمندی تجاری خود یکپارچه کند. 

وی همچنین پیش‌بینی کرده با ورود نسخه جدید نرم‌افزاهای شیرپوئینت مایکروسافت (۲۰۱۳) و برخی راهکارهای پردازش ابری (آفیس ۳۶۵)، این بازار شرایط ویژه‌ای به خود خواهد گرفت. 

گزارش شرکت سی.آر.ان نشان می‌دهد شرکت‌های مایکروسافت و اوراکل در بازار راهکارهای هوشمندی تجاری وارد رقابت تنگاتنگی با هم شده‌اند. 

جایگاه مایکروسافت در این بازار بسیار به جایگاه شرکت اوراکل نزدیک‌تر است، اما با جایگاه شرکت آی.بی.‌ام تفاوت فاحش‌تری دارد.

مهران بازدید : 56 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

شرکت روسی کسپرسکی قصد دارد برای مقابله با حملات و آسیب‌های هکر‌ها و بدافزار‌ها برای برخی صنایع، سیستم عامل ویژه بسازد.




به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت zdnet، شرکت کسشپرسکی تصمیم گرفته برای مقابله با آسیب‌هایی که از سوی هکر‌ها به صنایع برخی کشور‌ها وارد می‌شود، یک سیستم عامل اختصاصی بسازد.

یوگن کسپرسکی، مدیر عامل لابراتوار کسپرسکی که در زمینه طراحی و عرضه آنتی ویروس و راهکارهای امنیتی شهرت دارد، درباره این سیستم عامل گفته است: این سیستم عامل شبیه ویندوز یا مک نخواهد بود، بلکه دارای یک لایه امنیتی ویژه خواهد بود که پیوسته مشکلات سیستم را کنترل و بدافزار‌ها را قرنطینه می‌کند.

وی همچنین گفته است: سیستم عامل اختصاصی ما طراحی دقیقی خواهد داشت و برای حل مشکلات بسیار خاص و ویژه توسعه خواهد یافت و نه برای انجام بازی‌های رایانه‌ای، تدوین فیلم‌های مربوط به تعطیلات یا وقت گذرانی در شبکه‌های اجتماعی.

کسپرسکی افزوده است: ما در حال طراحی نرم افزار خاصی هستیم که هیچ برنامه ناشناخته و نامعلومی را اجرا نکند. این مسئله بسیار مهمی است که این نرم افزار نتواند برنامه‌های شرکت ثالث را اجرا کند و یا اجازه دهد چنین برنامه‌هایی به به سیستم عامل رایانه کاربران نفوذ کند.

براساس این گزارش سیستم عامل اختصاصی کسپرسکی بیشتر برای استفاده در کسب و کارهای صنعتی ساخته خواهد شد.
نیروگاه‌های هسته‌ای، نیروگاه‌های تامین انرژی، تاسیسات کنترل حمل و نقل، سیستم‌های مالی و ارتباطات راه دور از جمله کسب و کارهای صنعتی است که سیستم عامل کسپرسکی از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

این سیستم عامل از نفوذ بدافزار‌ها به شبکه‌های توزیع انرژی، وشبکه‌های تلفن جلوگیری خواهد کرد و اجازه سرقت اطلاعات حساس و مهم در این زمینه‌ها را به بدافزار‌ها نخواهد داد.

مهران بازدید : 55 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

شرکت اپل به زودی تولید آیپد ۲ را متوقف خواهد کرد.

 

 




به گزارش ایتنا از ایسنا، راب سیرا، تحلیلگر موسسه Evercore Partners گفت که پایان تبلت ۹.۷ اینچی نسل دوم آیپد ۲ به زودی فرا می‌رسد.

وی در پیامی به سرمایه‌گذاران عنوان کرد که به اعتقاد او شرکت اپل با رونمایی از تبلت آیپد مینی، تولید آیپد ۲ را متوقف خواهد کرد تا جا را برای تولید انبوه این تبلت کوچک باز کند.

این در حالی است که شرکت اپل پس از رونمایی و آغاز فروش آیپد جدید خود همچنان به فروش آیپد ۲ ادامه داده است و قیمت آن را به ۳۹۹ دلار کاهش داده است.


این تحلیلگر معتقد است که شرکت اپل تا پایان ماه دسامبر سال جاری میلادی بیش از هفت میلیون دستگاه از تبلت آیپد مینی خواهد فروخت و این در حالی است که در فصل تعیلات امسال مجموه فروش تبلت‌های آیپد این شرکت به ۲۶ میلیون دستگاه خواهد رسید.

به گزارش سایت خبری BGR، آیپد مینی بر اساس شایعات از صفحه نمایش ۷.۸۵ اینچی برخوردار خواهد بود و گفته می‌شود که کیفیت این صفحه نمایش همانند آیپد ۲ برابر با ۱۰۲۴ * ۷۶۸ خواهد بود.

گفته می‌شود که آیپد مینی از سوی شرکت اپل بین ۲۴۹ تا ۲۹۹ دلار قیمت‌گذاری خواهد شد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهران بازدید : 55 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

گوگل طبق یک سنت جالب، در مناسبت‌های خاص از جمله روز ملی کشورها و یا سالروز تولد مشاهیر علم و ادب، لوگوی صفحه اول خود را در کشوری که این رویدادها در آن اتفاق می‌افتد، به شکلی هنرمندانه تغییر می‌دهد. 

 




به گزارش ایتنا، ولی امروز گوگل برای تغییر لوگوی صفحه اولش، بهانه نسبتاً عجیبی پیدا کرده است: سالروز پدیده ورود نور خورشید به داخل معبد ابوسمبل. 

اگر می‌خواهید بدانید ماجرا از چه قرار است، ادامه مطلب را بخوانید. 

ابو سمبل نام معبدی است که هزاران سال پیش، یکی از فراعنه مصر به نام رامسس دوم، در حبشه قدیم ساخت. 

در این معبد هیچ مصالح ساختمانی به کار نرفته و این بنای شگفت‌انگیز در دل کوه منول ایجاد شده است. 

گفته می‌شود در این معبد باعظمت حتی یک آجر و خشت و نیز هیچ سیمان و گچی مورد استفاده قرار نگرفته است. 

یکی از ویژگی‌های ابوسمبل آن است که درب اصلی آن رو به سمت مشرق است و دو بار در سال، در ۲۲ فوریه و ۲۲ اکتبر، پرتوهای نور خورشید دقیقاً به داخلی‌ترین مکان معبد می‌تابد و مجسمه چهار خدای نشسته در آن را کاملاً نورافشانی می‌کند. 

به همین مناسبت هر سال در این دو روز، هزاران نفر از مردم سراسر جهان به اسوان و معبد ابوسمبل می‌روند تا علاوه بر مشاهده این رخداد باستانی، شاهد معماری حیرت‌آور مهندسان مصر باستان باشند. 

شاید گوگل با این تغییر لوگو خواسته نگاه کاربران را به آثار تاریخی مصر بکشاند و یا خلاقیت مثال زدنی مصری‌های باستان را گوشزد کند.

مهران بازدید : 59 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

شرکت گوگل اعلام کرده است پرداخت پول از طریق سرویس کیف پول گوگل (Google Wallet) که مبتنی بر فناوری ان اف سی است، در آمریکا افزایش یافته، اما فرایند پذیرش و گسترش استفاده از این فناوری همچنان دارای روند کند و کم سرعتی است.


مطابق گزارش وب سایت computerworld، مدیر بخش خدمات پرداخت گوگل اعلام کرده است تبادلات صورت گرفته از طریق خدمات کیف پول گوگل در شش هفته اول بعد از ماه آگوست دو برابر شده است.

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، شرکت گوگل در اوایل ماه آگوست سال جاری فناوری پردازش ابری را به سرویس کیف پول خود افزوده بود.
کیف پول گوگل خدمات ویژه‌ای است که این غول جست‌وجوگر برای پرداخت پول و انجام تبادلات ارائه کرده است.

کاربران برای استفاده از این خدمات که مبتنی بر فناوری ان اف سی است، فقط لازم است نرم‌افزار ویژه‌ای را بر روی گوشی همراه یا رایانه لوحی خود نصب کنند و از ابزار همراه خود همانند یک کارت اعتباری خرید استفاده کنند، فروشندگان نیز باید دستگاه‌های فروش فروشگاهی خود را به فناوری ان اف سی و نرم‌افزارهای ویژه آن مجهز کنند.

معاون سرویس کیف پول گوگل در کنفرانس اینترنت همراه که در کالیفرنیای آمریکا برگزار شده اعلام کرده است استفاده از این خدمات در تبادلات مالی افزایش یافته، اما این فناوری هنوز راه زیادی را برای فراگیر شدن در پیش دارد.
وی گفته فرایند پذیرش و گسترش استفاده از این فناوری یک شبه اتفاق نخواهد افتاد و حداقل مستلزم گذشت سه تا پنج سال دیگر است.

تحلیلگران نیز معتقدند اکوسیستم توسعه یافته کارت‌های اعتباری باعث شده مصرف کنندگان آمریکایی علاقه کمی از خود به پرداخت همراه نشان دهند.

پرداخت از طریق فناوری ان اف سی مستلزم استفاده از زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خاصی است که هم مشتریان و خریداران باید آنها را بر روی ابزار همراه خود داشته باشند و هم فروشندگان در پایانه‌های فروش فروشگاهی خود از آن استفاده کنند.

مهران بازدید : 42 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

شما به عنوان یک کاربر حاضر هستید برای خرید یک رایانه مبتنی بر فضای پردازش ابری چه هزینه‌ای پرداخت کنید؟
شرکت سامسونگ در حال ساخت رایانه‌ای با این مشخصات است که Chromebook نام دارد و قرار است با قیمت ۲۴۹ دلار وارد بازار شود.


به گزارش سایت computerworld ،این رایانه با این فرض ساخته شده است که همه کار‌ها را بتوان مبتنی بر فضای آنلاین انجام داد که در این پروژه شرکت گوگل وظیفه ساخت سیستم‌عامل آن را برعهده دارد.
 
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، رایانه جدید Samsung Chromebook مبتنی بر سیستم‌عامل Chrome OS کار می‌کند.
این سیستم‌عامل به طور کامل مبتنی بر فضای پردازش ابری ساخته شده است و به جای آنکه برنامه‌ها و نرم‌افزار‌ها روی رایانه ذخیره شوند، تمامی ابزار‌ها از جمله سیستم پست الکترونیکی Gmail، Google Doc و Google Drive بر پایه فضای مجازی در اختیار کاربر قرار می‌گیرند و هیچ ابزاری روی رایانه نصب نمی‌شود. 

البته باید گفت که شما می‌توانید برخی فعالیت‌های کوچک را به صورت آفلاین روی کامپیو‌تر خود انجام دهید.
این گزینه مهم در نسخه‌های اولیه سیستم‌عامل Chrome OS در نظر گرفته نشده بود، اما در کل باید توجه داشت وب پلتفورم اصلی برای این سیستم‌عامل گوگلی محسوب می‌شود. 

رایانه مبتنی بر اینترنت Samsung Chromebook با وجود تمام وجه تمایزات خود نسبت به محصولات موجود در بازار از هم‌اکنون پیش‌فروش می‌شود و فروشگاه‌های اینترنتی Amazon، Best Bye و Play Store گوگل از هفته آینده فروش آن را آغاز می‌کنند. 

رایانه جدید Chromebook با قیمت ۲۴۹ دلار در کل نسبت به مدل پیشرفته‌تر خود با نام Samsung Chromebook ۵۵۰ که اوایل سال جاری میلادی معرفی شد ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است.
این محصول همچنین نسبت به نخستین نسل خود یعنی مدل Series ۵ که اواسط سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد نیز ۱۰۰ دلار ارزان‌تر است.
 
لازم به ذکر است که نام این دستگاه هفته جاری از سایت رسمی Chromebook حذف شد تا این مدل جدید با قیمت ارزان‌تر جایگزین آن شود. 

مهران بازدید : 65 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

لری پیج (Larry Page) مدیر فعلی گوگل و یکی از دو موسس این شرکت ممتاز آمریکایی، پس از مدت‌ها غیبت، در کنفرانس Zeitgeist Americas حضور یافت. 


به گزارش ایتنا به نقل از پایگاه خبری مشابل، وی از ماه‌ها پیش در انظار عمومی ظاهر نشده بود.

گفته می‌شود صدای آقای پیج به دلیل ابتلا به بیماری مرموزی که جزئیات آن اعلام نشده، دچار مشکل گشته و وی به همین دلیل از حضور در چندین برنامه مهم گوگل خودداری کرده است. 

این موضوع نگرانی سهامداران شرکت گوگل را به دنبال داشته است. 

کسانی که قبلاً صدای لری پیج را شنیده‌اند، در مقایسه با وضعیت کنونی او می‌گویند صدای وی بم‌تر شده و او قدری آرام‌تر و با طمانینه بیشتری تکلم می‌کند. 

شرکت گوگل نیز رسماً اعلام کرده لری پیج به التهاب تارهای صوتی مبتلاست. 

با این حال پیج با اعتماد به نفس خوبی در نشست Zeitgeist Americas حاضر شد. 

وی در این کنفرانس به مدت ۴۰ دقیقه سخنرانی کرد و در بخش‌هایی از سخنان خود، با اشاره غیرمستقیم به افتضاح نقشه‌های اپل، گفت: از این که دیگران در حال درک این موضوع هستند که ما به مدت هفت سال سخت‌تر کار کرده‌ایم (در گوگل مپز) هیجان‌زده شده‌ایم. 

در این نشست، آقای پیج همچنین از سیاست جدید گوگل در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران دفاع کرد و به موضوعاتی همچون خودروهای بدون راننده و عینک گوگل پرداخت.

مهران بازدید : 76 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

بنابر اعلام کارشناسان، یکی از سه بدافزاری که طی کاوش سرورهای کنترل و فرماندهی ویروس شعله شناسایی شد، به عنوان ابزار مراقبتی ثانویه علیه برخی اهداف خاص مورد استفاده قرار می‌گرفت.

به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت پاد، در ابتدا گمان می‌شد بدافزار MiniFlame که به SPE هم شناخته می‌شود یکی از ماژول‌های ویروس شعله است، اما متخصصان مرکز تحقیقاتی کسپرسکی‌لب دریافتند که MiniFlame یک بدافزار مستقل است و در قالب plug-in دو ویروس شعله و گاس (Gauss) عمل می‌کند.
بر اساس این گزارش گاس یکی دیگر از حملات خرابکارانه‌ای است که از حمایت مالی دولتی برخوردار است و هدف آن سرقت اطلاعات بانکی آنلاین است.

الکساندر گوستف، متخصص امنیت ارشد کسپرسکی می گوید: «شعله بعد از جمع‌آوری و مرور داده‌ها قربانی مورد نظرش را تعریف و شناسایی می‌کند و سپس MiniFlame برای نظارت بیشتر روی هدف و اجرای عملیات خرابکاری سایبری نصب و اجرا می‌شود.» 
به گفته گوستف، تیم تحقیقاتی او موفق به شناسایی نحوه عملکرد و ارتباط میان بدافزارهای استاکس نت، شعله، گاس و Duqu شده است.

«شعله کوچک» حدود ۱۰ تا ۲۰ حمله سایبری موفق داشته است.
این درحالیست که شعله حدود ۷۰۰ بار و گاس حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بار کامپیوترها و شبکه‌های گوناگون را هدف قرار داده است.
گفتنی است MiniFlame در مقایسه با دو بدافزار دیگر محدوده جغرافیایی متفاوتی را هدف اصلی خود قرار داده است.

تاکنون ۶ نسخه از MiniFlame شناسایی شده که بیشترین قربانیان این ویروس به لبنان برمی‌گردد.
این درحالیست که ایران، سودان و سوریه اهداف اصلی شعله محسوب می‌شدند. 

کسپرسکی همچنین در بیانیه‌ای در وبلاگ خود اعلام کرد: «نتایج تحقیقات نشان می‌دهد MiniFlame ابزاری برای حمله به هدف‌های خاص و درجه یک است و تاکنون علیه اهدافی به کار برده شده که بیشترین اهمیت و حساسیت را نزد مهاجمان دارا بوده‌اند.» 

به گفته متخصصان کسپرسکی، هکرها از طریق MiniFlame می‌توانند به تمام فایل‌های سیستم‌های کامپیوتری آلوده دسترسی پیدا کنند و یا هنگام اجرای مرورگر اینترنتی، برنامه‌های آفیس، آدوبی ریدر، مسنجر یا کلاینت FTP روی کامپیوترهای قربانی، از صفحات و پوشه‌های مختلف اسکرین شات بگیرند.
این بدافزار سپس اطلاعات مسروقه را به یکی از سرورهای کنترل و فرماندهی اختصاصی خود یا یکی از سرورهای شعله ارسال می‌کند.

MiniFlame همچنین قادر است از طریق ماژول دیگری که درایوهای USB را هدف قرار می‌دهد به سیستم‌های کامپیوتری نفوذ کرده و اطلاعات سیستم آفلاین را به سرقت ببرد.

در قسمتی از بیانیه کسپرسکی آمده است: «اگر شعله و گاس را عملیات جاسوسی بزرگی بدانیم که سیستم هزاران را نفر را آلوده کرده است، شعله کوچک به ابزار تهاجمی ظریف و دقیقی شباهت دارد.»

ساختار MiniFlame مشابه شعله است.
این بدافزار علاوه بر سرقت اطلاعات، دسترسی مستقیم به سیستم های آلوده را برای مهاجمان فراهم می‌کند.
محققان بر این باورند که توسعه SPE سال ۲۰۰۷ آغاز شد و تا امسال ادامه داشته است.

کسپرسکی تاکنون موفق شده است چند دامنه کنترل فرمان بدافزارهای شعله و MiniFlame را شناسایی کند.
بر این اساس از ماه مه تا پایان سپتامبر گذشته متخصصان امنیت کسپرسکی نزدیک به ۱۴ هزار اتصال از ۹۰ آدرس IP مختلف را به این دامنه‌ها ردیابی کردند که عمدتا به سرورهایی در لبنان ختم می‌شد، درحالی که رد پای MiniFlame در ایران، فرانسه و آمریکا هم دیده شده است.

متخصصان ۱۰ فرمان قابل فهم برای این بدافزار را شناسایی کرده‌اند که ثبت و ارسال فایل‌ها از بدافزار به سرور کنترل و فرمان و بالعکس، تهیه اسکرین شات از مراحل نفوذ پیش‌فرض و غیرفعال شدن برای دوره‌های مشخص و از پیش برنامه‌ریزی شده از جمله آنهاست.

کاوش اولیه مرکز کنترل و فرمان ویروس شعله که به شناسایی MiniFlame منجر شد به سپتامبر گذشته برمی‌گردد.
محققان کسپرسکی، سیمانتک، CERT-Bund/BSI و اتحادیه جهانی مخابرات علاوه بر شناسایی شعله، در کنار هم ۳ بدافزار جدید و ۴ پروتکل ارتباطی یعنی OldProtocol، OldProtocolE، SignupProtocol و RedProtocol را شناسایی کردند.
MiniFlame از طریق این پروتکل‌ها به مرکز کنترل و فرماندهی متصل می‌شده است.

کشف ویروس SPE درحالیست که دو بدافزار دیگر با عنوان SP و IP هنوز ناشناخته مانده است.
کارشناسان احتمال می‌دهند که SP به احتمال فراوان یک نسخه قدیمی از MiniFlame است، اما هویت بدافزار IP هنوز نامشخص است.
بین سه بدافزار نامبرده IP از همه جدیدتر است.

ارزیابی سرورهای کنترل و فرماندهی در ماه سپتامبر نشان داد که دست کم چهار برنامه‌نویس با سطوح مهارتی گوناگون پشت حملات این بدافزارها بوده‌اند.
همچنین مشخص شد که در ارسال اطلاعات کامپیوترهای آلوده به سرورها شیوه‌های پیشرفته و پیچیده‌ای برای رمز نگاری داده‌ها به کار رفته است.

در گزارش کسپرسکی از شعله کوچک آمده است: «با شناسایی شعله، گاس و MiniFlame احتمالا فقط از سطح یک عملیات جاسوسی- سایبری بزرگ در خاورمیانه پرده برداشته‌ایم. اهداف اصلی این حملات همچنان نامعلوم است و از هویت قربانیان و مهاجمان اطلاعاتی در دست نیست.»

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 1,577
  • بازدید کلی : 20,276
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ